یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۰۲:۵۶

معاون امور مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:
سکوی فاز ۲۲ پارس جنوبی تیرماه سال آینده تکمیل می‎شود

باشگاه خبری فراساحل: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از تکمیل سکوهای در حال ساخت پارس جنوبی خبر داد و گفت: نخستین سکو مربوط به فاز ۲۲ است که انتظار می‌رود تا تیرماه سال آتی تکمیل شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط‌عمومی شركت ملی نفت، غلامرضا منوچهری از به ثمر رسیدن آخرین حلقه بزرگ فعالیت کار، تلاش و سازندگی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: هم اکنون در یارد شرکت صدرا در استان بوشهر، ۱۰ سکو متعلق به پارس جنوبی در حال ساخت و تکمیل است.

وی افزود: سکوهای در حال ساخت در یارد صدرا متعلق به فازهای ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۱۳ و ۱۴ است. این سکوها هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز قادر است گاز را تصفیه اولیه و به ساحل منتقل کند. منوچهری اظهار امیدواری کرد که با تکمیل سکوهای در حال ساخت پارس جنوبی و خطوط لوله مربوطه، از اواخر سال آینده شاهد به تولید رسیدن فازهای مختلف آن باشیم. وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۵۰۰ نفر در یارد شرکت صدرا در استان بوشهر در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: خوشبختانه توقف و رکوردی که در گذشته در این کارگاه وجود داشت به طور کامل از بین رفته و پروژه‌ها به طور متوسط ماهیانه حدود ۴ درصد پیشرفت دارند.

منوچهری افزود: بر اساس قول مساعد شرکت نفت و گاز پارس، شرکت صدرا و قرارگاه خاتم الانبیا، پیش بینی می‌شود نخستین سکو (سکوی فاز ۲۲)، تیرماه سال آینده تکمیل شود که با احتساب حدود سه تا چهار ماه زمان راه اندازی، انتظار می‌رود که هر دو ماه تا سه ماه یک سکوی جدید بارگیری شود. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران توضیح داد: البته جدا از بحث ساخت سکو، بحث تکمیل و راه اندازی خطوط انتقال از دریا و همینطور کارهای تکمیلی مربوط به حفاری در محل سکو نیز مطرح است که در دستور کار و برنامه است.



  کد خبر : 3263
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :